Årets Varumärke

Priset delas ut av Creative North och juryordförande är Niclas Wikström, Oh My

De nominerade är:

Oxdog (Joacim Bergström)
Ett varumärke som syns, tar plats och utvecklar den lokala ungdomsidrotten, samtidigt som det är den tydliga favoriten hos världens bästa innebandylandslag. År efter år har det världsledande piteföretaget Evosport fortsatt ta marknadsandelar med varumärket Oxdog. Allting pekar på att den trenden kommer fortsätta.

Tell (Ida Snäll)
Namnbyten är alltid utmanande, men Tell har lyckats. Att i en snabbföränderlig bransch både utveckla affären, varumärket och växa geografiskt är imponerande. Tell är ett varumärke för framtiden.

Emil Hansius
I en ny bransch, och med ett jobb som inte fanns när näringslivsgalan genomfördes första gången, har Emil Hansius verkligen tagit position. Med över 200 000 prenumeranter på Youtube har han inte bara en otrolig räckvidd för sitt egenproducerade material och ljuva pitedialekt. Han är också en utmärkt ambassadör för Piteå.

 

Kriterier
• Ett företag eller en organisation som arbetat strategiskt för att utveckla varumärket för sitt företag- eller sin produkt/tjänst.
• Varumärket ska haft en stark utveckling under året såväl i kännedom som attityd, samt bidragit med betydande roll till företagets/organisationens resultat.
• Årets varumärke ska också ha synts utanför Piteå, och därigenom satt Piteå på kartan.

Jurygruppen består av:
Niclas Wikström Oh My (Ordf. och prisutdelare)
Anders Hallberg Tromb
Jan Wimander In The Cold
Elin Emanuelsson More Digital Studios

Arrangörer

Partners

Guld 2020

Silver 2020

Brons 2020

Kommunikations-
partner 2020

Media 2020