Årets Arbetsgivarvarumärke

Priset delas ut av Piteå Tidningen och Norr Media, juryordförande är Sebastian Sandsten, Piteå Tidningen.

Kriterier:

• Företaget har sitt säte i Piteå kommun
• Företaget ska kunna lyfta medarbetarnas betydelse för verksamhetens framgång
• Arbetar aktivt med kompetensförsörjning och social hållbarhet

Om priset:

För företag är arbetsgivarvarumärket viktigt då det har en stark koppling till affären där rätt människor med rätt kompetens och engagemang är direkt avgörande för en organisations framgång.

Syfte:

Påvisa den goda kraften av långsiktiga satsningar på arbetsgivarvarumärket och resultaten det ger.

Årets arbetsgivarvarumärke vill lyfta fram arbetsgivare som framgångsrikt och hållbart bygger ett varumärke som attraherar samt behåller rätt kompetens och där medarbetarna är ambassadörer för sin arbetsplats.

Förslag på motiveringar som bör besvaras vid nomineringsansökan: 

Beskriv hur företaget uppmuntrar, involverar och utvecklar sina medarbetare.
Beskriv vad företaget har uppnått för resultat som direkt går att koppla till deras arbete med arbetsgivarvarumärket (employer branding).

Jury:

Malin Hollström, VD Tailorbird
Daniel Fåhraeus, VD Piteå Kommunföretag
Niclas Wikström, Co-founder och Strategy Director Oh My
Sebastian Sandsten, Ekonomi- och platschef Norr Media
Johanna Blylod, Affärsutvecklare Norr Media

Arrangörer

Partners

Guld 2022

Silver 2022

Brons 2022

Kommunikations-
partner 2022

Media 2022